Treceți la conținutul principal

Postări

Se afișează postări din iunie 4, 2018

Italia: își ucide soția și apoi se sinucide. Tragedie într-o familie de români din Peninsulă

Tragedie de nedescris într-o familie de români din localitatea italiană Ome, în provincia Brescia (Lombardia), unde un bărbat român în vârstă de 52 de ani și-a ucis soția, de cetățenie română și ea, apoi s-a sinucis. Conform unei prime reconstituiri a anchetatorilor, bărbatul și-a înjunghiat partenera de viață, în vârstă de 50 de ani, lovind-o de patru ori cu un cuțit și cu o sticlă, apoi și-a luat viața și el, înjunghiindu-se întâi cu cuțitul iar ulterior înghițind mai multe pastile. Totul s-a întâmplat în locuința cuplului român din piazza Aldo Moro, unde au fost descoperite corpurile abia în această după-amiază de 4 iunie 2018, deși tragedia se pare că a avut loc cu cel puțin o zi înainte. Locuința celor doi soți români. Sursa foto: Giornale di Brescia Alarma a fost dată de fiul conaționalilor noștri decedați care nu mai primea nicio veste de la ei de câteva zile și era îngrijorat. Deplasându-se la locuința celor doi soți români, în urma semnalării făcute de fiul acestora, c

Ulita Mare spre Sarindar. Azi una dintre cele mai cunoscute artere din Bucuresti

De la Ulita Mare spre Sarindar trecem cu pasi grabiti spre Calea Victoriei de astazi, una dintre cele mai importante artere din orasul lui Bucur. 2.700 de metri de asfalt turnat din Piata Natiunile Unite pana la Piata Victoriei. Cea mai cunoscuta artera din Bucuresti si in randul turistilor straini a primit numele de Calea Victoriei in urma victoriei obtinute in Razboiul de Independenta, pe 8 octombrie 1878. Ulita Mare spre Sarindar. Azi una dintre cele mai cunoscute artere din Bucuresti: 1930. Sursa foto: Wikipedia.org Pe Ulita Mare. Domnite, case boieresti, iluminat cu pacura Pana sa devina domnitor Constantin Brancoveanu, Calea Victoriei nu facea parte din Bucuresti. Cea mai cunoscuta si una dintre cele mai vechi artere ale capitalei era impartita dupa cum urmeaza: zona cuprinsa intre Cercul Militar si Piata Victoriei purta numele de ,,Drumul Brasovului” . Portiunea dintre Piata Natiunile Unite si Bulevardul Regina Elisabeta era cunoscuta de localnici drept ,,Ulita Ma

Fabrica Elba. 100 de ani de cand s-a facut lumina in Banat

I storia de 100 de ani a fabricii Elba incepe in anul 1921, la Timisoara, prin infiintarea firmei ”DURA” care producea reperele pentru corpurile de iluminat. In perioada comunista bateriile Elba erau nelipsite din casele romanilor, iar multe dintre produsele fabricate aici erau exportate. Dupa anii ’90, Fabrica Elba este salvata de catre firma Renault, ulterior fiind si privatizata. In Timisoara anului 1921 se punea prima caramida la constructia firmei ”DURA” ce avea sa fie punctul de plecare pentru viitoarea Fabrica Elba. Doi ani mai tarziu, apare firma ”Rudolf Kissling si Fiul” care in anul 1925 se va transforma in ”Lumina”- Fabrica Romana de Candelabre si Marfuri Metalice. In perioada interbelica, din cauza crizei economice, cele doua firme ”DURA” si ”Lumina”au devenit ”Uzinele Dura”. In anul 1948, ”Uzinele Dura”se transforma sub denumirea de ELECTROBANAT. Dupa anii ’90, firma isi ia numele de S.C. ELBA S.A. Iar in anul 1997 se alatura unei firme olandeze (iluminat

Palatul Parlamentului. Lucruri nestiute despre colosul Bucurestiului…

Palatul Parlamentului Palatul Parlamentului a fost construit in ”Epoca de Aur”a Romaniei si a facut parte dintr-un proiect ambitios al presedintelui Nicolae Ceausescu, numit: ”Proiect Bucuresti”. In anul 1978, conducatorul Republicii visa la un oras ca in Coreea de Nord-Phenian. Dupa devastatorul cutremur din ’77 s-a ordonat refacerea orasului. Astfel, in anii 1978-1982 se va desfasura un concurs national la care s-au inscris toti arhitectii. Anca Petrescu s-a remarcat printre candidati, a fost denumita arhitect sef si va avea grija de schitele proiectului controversat. Palatul Parlamentului. Lucruri nestiute despre colosul Bucurestiului Palatul Parlamentului. Lucruri nestiute despre colosul Bucurestiului: Machete Casa Poporului. Sursa foto: arhimania.ro Lucrarile de constructie pentru Palatul Parlamentului au inceput in anul 1984, iar cladirea a fost inaugurata in anul 1997. Se afla la aproximativ 18 inaltime, pe Dealul Arsenalului si este incadrata de strazile Izvor,

E OFICIAL: PSD acoperă gaura la buget cu banii românilor din diaspora. Sumele de peste 2000 euro nejustificate vor fi confiscate…

În ultima ședință de Guvern, s-a aprobat un proiect de lege care prevede că se pot confisca banii românilor trimişi în ţară dacă nu sunt jutificaţi cu documente. ”Sunt disperaţi. Nu au bani de pensii şi salarii şi atunci iau bani de pe unde pot”, susţine Cîţu care se declară convins că din iulie vor fi luaţi şi banii din Pilonul II de pensii. Cîţu a postat, sâmbătă, un mesaj pe Facebook în care susţine că ”PSD acoperă gaura la buget cu banii românilor din diaspora”. ”V-am avertizat şi am avut dreptate! Dragnea şi PSD au pus ochii şi pe banii românilor din diaspora. Sumele peste 1.000 de euro urmau să fie confiscate dacă nu erau justificate cu documente. Chiar şi cel care deţine doar cu numele poziţia de ministru al finanţelor publice ne asigura că nu se grăbesc cu o astfel de lege. Au minţit! A câta oară? Joi, la câteva săptămâni după aceste asigurări, în şedinţa de Guvern a fost aprobat proiectul de lege care confisca banii românilor trimişi în ţară dacă nu sunt

INCREDIBIL. Unde se află acum Florin Morariu, românul din Anglia care a salvat mai multe vieți într-un atac terorist din Londra. Ce i-au făcut vecinii…

Din cauza notorietății sale, Florin Morariu, tânărul brutar român care a salvat mai multe persoane, în urma atacului terorist de pe Podul Londrei, a fost nevoit să-și părăsească locuința pe care o închiriase. Temându-se de răzbunarea teroriștilor, vecinii săi l-au obligat să părăsească apartamentul în care locuia. Politicienii și ziarele i-au sărbătorit eroismul în timpul atacului terorist de la Londra, în luna iunie a anului trecut, care s-a soldat cu opt morți. Dar pentru Florin, cea mai mare provocare a fost să-și reface viața după tragedia la care a fost martor. “Am fost fericit cu munca mea, m-am descurcat bine cu oamenii. Incidentul s-a petrecut într-un moment în care viața mea începea să se stabilizeze”, a declarat Morariu pentru AFP. În seara atacului din 3 iunie 2017, Morariu a deschis ușile brutăriei, unde a adăpostit aproximativ 15 pietoni speriați și a încercat să-i oprească pe teroriști, după ce a aruncat cu o ladă de plastic după ei. De asemenea, a posta

Testamentul lui Carol I: «Tot pentru Ţară, Nimic pentru mine»!

„TESTAMENTUL MEU Scris şi iscălit de propria mea mână la 14/26 februarie 1899, în Capitala mea, Bucureşti. Scris de mine în luna lui februarie 1899, pentru a fi publicat prin «Monitoriu» după moartea mea, cu rugămintea ca ultima mea voinţă şi dorinţă să fie urmate tocmai cum le-am descris aici de propria mea mână, fiind încă voinic şi sănătos. Având aproape 60 de ani, privesc ca o datorie ca să mă hotărăsc a lua cele din urmă dispoziţii. Alcătuind acest testament, mă gândesc, înainte de toate, la iubitul meu popor, pentru care inima mea a bătut neîncetat şi care a avut deplină încredere în mine. Viaţa mea era aşa strâns legată de această de Dumnezeu binecuvântată Ţară, că doresc să-i las, şi după moartea mea, dovezi vădite de adâncă simpatie şi de viul interes pe care le-am avut pentru dânsa. Zi şi noapte m-am gândit la fericirea României, care a ajuns să ocupe acuma o poziţie vrednică între statele europene:m-am silit ca simţământul religios să fie ridicat şi dezvoltat

Italia: salariile neplătite și modalitățile de recuperare a banilor datorați de către angajator

Am văzut și auzit cu toții, din păcate, de când suntem în Italia, multe cazuri de neplată a salariului. Ceea ce nu am văzut, sau, nu ni s-a adus la cunoștință multora dintre noi, este modalitatea de a recupera salariile neplătite și pașii de urmat în aceste cazuri, mulți renunțând sau pierzând chiar și mii de euro, neștiind ce se poate face sau fiind foarte pesimiști în această privință. ATENȚIE: Dacă nu se ia nici o măsură pentru a recupera salariile datorate de angajator în timp de 5 ani, datoria se prescrie, angajatul sau fostul angajat nemaiavând dreptul sau posibilitatea de a recupera banii. În primul rând, în caz de întârziere a plății salariului,  angajatul trebuie să refuze semnarea oricărui document sau ”busta paga”  care ar putea confirma plata salariului neprimit de la angajator. În alternativă, pentru a obține o probă validă că salariul nu a fost plătit, e de ajuns să scrieți pe ”busta paga” următoarele cuvinte:  ”per ricevuta e presa visione”  și să vă puneți semnătu

70.000 de români au obținut cetățenia italiană în ultimii 10 ani. Iată care sunt condițiile necesare pentru a deveni cetățean italian

În anul 2017, numărul de cetățeni străini din Italia cărora li s-a acordat cetățenia italiană a atins un nou record. Peste 224.000 de cetățeni străini au primit cetățenia italiană anul trecut iar o treime dintre aceștia au sub 15 ani, anunță  Fundația ISMU , citată de  La Repubblica . Aceste date au fost făcute publice de Fundația ISMU cu ocazia zilei de 2 iunie, ziua Republicii Italiene (Festa della Repubblica), pentru a sublinia faptul că multiculturalismul în Italia este o realitate de neclintit. De la 65.000 de noi cetățeni italieni în 2012, apoi 101.000 în 2013 și 130.000 în 2014, s-a ajuns ulterior la 178.000 în 2015 și 202.000 în 2016, numărul fiind tot mai mare în ultimii șase ani, cu un total de 900.000 de noi cetățeni italieni în această perioadă. 1 imigrant din 25 devine cetățean italian, reiese din studiul făcut de Fundația ISMU iar în ultimii 10 ani, din 2006 și până în 2017, 70.000 de cetățeni români au obținut cetățenia italiană în total, aceștia reprezentând 6,2

Autoturism înmatriculat în România – pe șoselele din UK

„Sunt în tranzit prin Anglia cu mașina tatălui meu și am fost oprit de poliție…”,  „Am trimis o mașină înmatriculată în România băiatului meu care este student în Anglia…”, „Dacă ai NINO, nici nu ai dreptul să circuli cu o mașină înmatriculată în România…”, „Dacă te afli la volanul unui autoturism neînmatriculat în Marea Britanie, proprietarul mașinii trebuie să se afle obligatoriu lângă șofer în momentul unui control. În caz contrar, se ajunge la confiscarea autovehiculului…” Pe scurt și la obiect, acestea sunt doar câteva dintre grijile pe care le au românii care conduc pe drumurile din Marea Britanie mașini… cu volanul pe stânga, înmatriculate în România. De ce? Restricțiile pentru autoturismele străine sunt la tot pasul, iar concluzia multora este că e mai multă bătaie de cap decât și-ar fi imaginat. Detalii, povești, experiențe și păreri ale românilor care fie s-au „ciocnit” cu astfel de situații, fie le-au privit pur și simplu de pe margine, le puteți citi în reportajul aces