Treceți la conținutul principal

Postări

Se afișează postări din octombrie 29, 2012

Care sunt cauzele reale ale actualei crize economico-financiare? (partea 1)

MOTTO: " Informatia inseamna avere si putere ! " Atentionare: Acest articol reprezinta un alt punct de vedere cu multe argumente si informatii solide, reale, dar nu este totusi perfect, insa daca il veti citi cu atentie si il veti judeca cu creierul propriu va poate scapa de multe necazuri si va poate oferi mari satisfactii in viata. Persoanele care detin informatii mai bune si mai utile decat cele prezentate de mine sunt rugate sa le sintetizeze intr-un articol sau articole superioare celui de fata si sa le prezinte publicului larg. Critica sau barfa pe marginea acestui articol nu ajuta pe nimeni cu nimic. Cine se simte in stare de ceva mai bun e rugat s-o demonstreze in practica, cu un articol mai simplu, mai util si mai bine documentat decat aceasta. Dupa cum intuiti acest articol se refera la niste cauze ale crizei economice globale in care ne aflam iar multe informatii din cele ce urmeaza sunt sigur ca nu vor placea multora!

Serviciul de Listare Multipla – MLS – pe intelesul tuturor

Ce inseamna pentru mine, ca agent , un MLS? Un serviciul MLS este in principal un sistem de cooperare intre agentii imobiliari dintr-o zona geografica, care foloseste o baza de date computerizata continand toate listarile de proprietati oferite la vanzare in respectiva zona. Proprietatile sunt identificate unic, nefiind posibila duplicarea lor deoarece toate listarile sunt introduse cu adresa si localizare pe harta. Listarile din FlexMLS sunt de doua tipuri: 1. Reprezentari exclusive oferite de agentii imobiliari membri 2. Proprietati oferite la vanzare direct de proprietarii din zona (disponibile doar agentilor imobiliari membri FlexMLS, nu si publicului!)   Atunci cand agentii imobiliari listeaza proprietatile in comun in MLS, ei pot sa obtina o expunere maxima a proprietatilor clientilor lor. Consumatorii interesati sa cumpere sau sa vanda proprietati beneficiaza de cooperarea dintre agenti prin accesul la listarile sau la cumparatorii tutu

Open House? Aici!

  Chiar daca in acest moment aceste cuvinte nu au rezonanta corecta pentru clientii agentiilor imobiliare, sau poate nu sunt complet intelese nici de o parte dintre agenti, au inceput sa fie folosite si in Romania, in unele locuri chiar dezvoltandu-se binisor acest sistem. Ce este un Open House?   Traducerea libera este “Casa deschisa”. Este vorba de casa vanzatorului, care permite vizionarea agentilor sau clientilor intr-o anumita zi, intr-un anumit interval orar. Este un sistem civilizat de prezentare a locuintei catre agentii imobiliari sau catre clientii interesati de cumpararea sau inchirierea acelei proprietati. In mod uzual in Romania agentii imobiliari stabilesc cu clientii cumparatori vizionari ad-hoc la proprietatile care i-ar putea intresa. Acest lucru nu este tocmai rau in acceptiunea actuala, insa poate fi stresant pentru anumiti vanzatori, pentru strainii neobisnuiti cu acest mod de lucru, cu cei ceva mai pretentiosi sau care do

Serviciul de Listare Multipla – MLS – pe intelesul tuturor

Ce inseamna pentru mine, ca agent , un MLS? Un serviciul MLS este in principal un sistem de cooperare intre agentii imobiliari dintr-o zona geografica, care foloseste o baza de date computerizata continand toate listarile de proprietati oferite la vanzare in respectiva zona. Proprietatile sunt identificate unic, nefiind posibila duplicarea lor deoarece toate listarile sunt introduse cu adresa si localizare pe harta. Listarile din FlexMLS sunt de doua tipuri: 1. Reprezentari exclusive oferite de agentii imobiliari membri 2. Proprietati oferite la vanzare direct de proprietarii din zona (disponibile doar agentilor imobiliari membri FlexMLS, nu si publicului!)   Atunci cand agentii imobiliari listeaza proprietatile in comun in MLS, ei pot sa obtina o expunere maxima a proprietatilor clientilor lor. Consumatorii interesati sa cumpere sau sa vanda proprietati beneficiaza de cooperarea dintre agenti prin accesul la listarile sau la

Cand NU funtioneaza principiul 80% - 20% al lui Paretto

Multi dintre voi ati auzit de principiul lui Paretto, sau cel putin de regula 80-20. Pentru cei care nu au auzit, descriu pe scurt acest principiu, care este integral empiric dar functioneaza. În 1906 italianul Vilfredo Federico Damaso Pareto , economist, inginer, filozof ṣi sociolog, reprezentant al Școlii de la Lausanne, a observat că 80 la sută din terenurile Italiei erau deţinute de 20 la sută din populatie. Mai târziu, el a observat acest raport remarcabil părea să se aplice şi în alte părţi ale vieţii, cum ar fi gradinarit: 80 la sută din mazărea sa era produsă de 20 la sută din păstăi. In timp, acest concept a ajuns să fie cunoscut sub numele de " Principiul lui Pareto ", " Regula 80/20 ," şi chiar " Regula celor putine la numar importante si multe neimportante ". Pe măsură ce principiul a câştigat popularitate, oamenii au fost capabili să realizeze că acesta nu se aplică numai în matematică şi economie, dar, de asemen

Despre valoarea adaugata si legile succesului profesional

Fiecare dintre noi, din punct de vedere profesional activam in (cel putin) o piata, un “marketplace”. Fie ca vindem, oferim consultanta, stam in back office, sau ii manageriem pe altii, cumulat activam intr-un domeniu, sau doua, fiecare dupa cum considera ca este cel mai bine pentru el. Din pacate de multe ori nu reusim sa facem chiar ceea ce ne dorim si cum dorim iar aceasta este o cursa pentru ca viata devine ea in sine un job. Dar nu despre asta voiam sa scriu aici ci despre valoarea adaugata cu care fiecare dintre noi contribuie acolo unde isi desfasoara activitatea profesionala. Succesul profesional este guvernat de cateva legi de care nu am aflat din invatamantul clasic dar pe care le-am auzit la seminarii specializate din strainatate si din carti. Ele functioneaza, chiar daca noi credem sau nu exact asa cum functioneaza si gravitatia. Daca dai drumul unui pahar = cioburi, indiferent ca acest lucru se intampla in Romania, Anglia sau SUA. Acestea sunt legi uni

Cele 13 principii ale succesului enuntate de Benjamin Franklin – de aplicat unul pe saptamana

Benjamin Franklin Benjamin Franklin este considerat “ Primul American ” si o personalitate deosebita studiata si citata de foarte multi dintre oamenii de succes pe care ii cunosc, cu care colaborez, pe care ii urmaresc sau citesc. Despre el, mai multe pe Wikipedia aici . Am regasit aceste 13 principii ale succesului intr-o carte despre vanzari – “Cum am devenit expert in vanzari” a lui Frank Bettger si m-am gandit ca este momentul sa scriu despre ele pe blog. Benjamin recomanda ca aceste principii sa fie aplicate unul pe saptamana ceva gen tema acestei saptamani este … timp de 13 saptamani si apoi sa o iei de la inceput. Sfatul meu este sa adaptezi aceste principii la scenariul tau de viata iar la sfarsitul articolului voi scrie despre cum le-a adaptat Frank in viata lui. Deci: 1. Cumpatarea – nu manca pana la ingreunare si nu bea pana la ametire; 2. Linistea – nu spune decat ceea ce ar putea folosi  altora sau tie; evita conversatiile marunte; 3. Ordinea –

Motivatie, idealuri si conceptii fundamentale de viata!

Piramida nevoilor umane – de Abraham Maslow Succesul se invata! – capitolul unsprezece Motivatie, idealuri si conceptii fundamentale de viata! MOTTO: “ O motivatie corecta este mai puternica decat forta! “ I.    Oamenii sunt fiinte deosebit de complexe, imposibil de redus la formule astrologice, gematrice sau de alt fel. Daca-i studiem, nu se poate sa nu ne mire marea varietate de raspunsuri ale acestora la diversi stimuli materiali sau spirituali. De exemplu, o fata frumoasa care trece pe strada determina un baiat sa intoarca capul dupa ea. De ce? In acelasi timp, un altul trece pe langa ea total nepasator. De ce? Si un alt exemplu.Un om ofera o suma de bani la doi adolescenti, sa-i taie o gramada de lemne. Unul ridica din umeri si pleaca. Celalalt executa incantat sarcina. De ce aceasta deosebire? Motivatia ne raspunde la astfel de intrebari, fapt pentru care a intrat in limbajul uzual, sub diferite forme: Ce motiv a avut sa faca cutare lucru? De ce nu

Decizia economica – un instrument de imbogatire!

Decizia de a-ti deschide propria afacere, buna sau gresita? Sa facem avere! – a sasea parte Decizia economica – un instrument de imbogatire! MOTTO: “ Majoritatea esecurilor din viata unui om nu sunt determinate de intamplari potrivnice (ghinioane), ci de decizii gresite, proprii, ale parintilor (pentru copii), ale sotilor, ale liderilor politico-economici si administrativi! “ B. Tipuri de decizii Hotararile (deciziile) se pot clasifica dupa mai multe criterii. Functie de complexitatea lor, deciziile pot fi simple (cum sa imbracam, de pilda), medii  (alegerea unui produs valoros dintre doua sau mai multe, de exemplu) si complexe , cum ar fi deciziile de afaceri importante, alegerea partenerului de casatorie, schimbarea profesiei etc. In cazul deciziilor complexe, trebuie sa analizam pe indelete multi factori implicati in decizie, multe variante pro si contra, inainte de a hotari. De exemplu, decizia de a divorta implica luarea in considerare a aspectelor

Lumea Imobiliara - networking si pregatire profesionala

Ce sunt intalnirile din Lumea Imobiliara? Lumea Imobiliara organizeaza evenimente de tipul intalnirilor de afaceri, discutii de grup si networking profesional intre membrii comunitatii imobiliare. Ce inseamna pentru agenti si agentii - Este un punct de ghidaj etic pentru toti agentii imobiliari din piata: atat pentru cei ce nu fac parte din nicio uniune sau asociatie imobiliara in acest moment, dar deopotriva si pentru membrii acestora. Chiar daca nu avem obligatii aratam ca stim sa ne respectam intre noi si pe clientii nostri. - Este o sansa la pregatire pentru orice agent imobiliar, indiferent ca acum are succes (respectiv un buget disponibil pentru a-si plati pregatirea) sau este doar un incepator si vrea sa se perfectioneze. Prin cursurile si trainingurile organizate reusim sa ridicam nivelul profesional al membrilor nostri. - Creaza un grup de lucru al agentilor imobiliari locali, care incep astfel sa se cunoasca si sa colaboreze productiv, lasan

Dolarul se apreciază din cauza aversiunii faţă de risc înainte ca uraganul Sandy să lovească SUA

Dolarul american s-a apreciat uşor luni, iar randamentele titlurilor Trezoreriei SUA au scăzut, după ce investitorii s-au orientat spre moneda americană ca plasament considerat sigur, pentru a se pregăti în aşteptarea impactului uraganului Sandy, potrivit MarketWatch. Indicele ICE, care măsoară dolarul SUA faţă de un coş format din şase valute importante, a avansat cu circa 0,3%, la 80.252, pe fondul unui volum redus de tranzacţii. "Iminenta sosire a uraganului în SUA a cauzat o uşoară aversiune faţă de risc pe pieţele financiare. Dolarul este mai puternic, randamentele titlurilor de Trezorerie mai scăzute, iar bursele mai slabe", a declarat Kit Juck, şeful diviziei de tranzacţii valutare la Societe Generale Londra. Publicarea în SUA de date care au arătat o creştere de 0,8% a cheltuielilor de consum în septembrie, peste aşteptările analiştilor, a susţinut, de asemenea, dolarul. Bursele americane vor rămâne închi

Cine e românul care a văzut 140 de ţări Data publicarii:25 octombrie 2012

  A fost în expediţie pe un spărgător de gheaţă la cercul Polar, a vizitat cele şapte noi minuni ale lumii şi a petrecut câţiva ani buni în aeroporturi, avioane şi hoteluri în călătoriile realizate în 140 de ţări. Ciprian Enea, 38 de ani, căsătorit, cu doi copii, este românul care poate spune că a ajuns în cele mai sălbătice şi exotice locuri din lume, din Madagascar, Tanzania, Noua Zeelandă până în Fiji. În drumeţiile lui a fost cazat chiar şi în unele din cele mai luxoase hoteluri, unde a avut un valet personal, sau a mers în excursii ce includeau plimbarea cu elicopterul deasupra cascadelor Americii de Sud. Şi s-a răsfăţat pe cele mai fine plaje din Caraibe. Povestea călătoriilor începe în urmă cu mulţi ani, când era în clasa a IV-a. Atunci a fost în prima vizită în străinătate, în Budapesta, invitat de nişte prieteni de familie. "Am suportat cu greu şocul trecerii de la magazinele goale din România la magazine

31.750 lei strânşi pentru incubatoare, în maternităţi din 15 oraşe Data publicarii:29 octombrie 2012

     Organizaţia Salvaţi Copiii a lansat în octombrie, campania ”Bun venit pe lume!” prin care îşi propune strângerea de fonduri pentru dotarea cu incubatoare a maternităţilor din 15 oraşe, dar şi informarea publicului asupra nevoii de implicare în reducerea mortalităţii infantile la noi în ţară.Conceptul creativ al campaniei are ca simbol un body de nou-născut. Astfel, 1900 de body-uri, reprezentând o medie a deceselor anuale înregistrate în rândul bebeluşilor (în 2011 s-au înregistrat 1850 de decese, conform INS), au fost amplasate în trei locaţii din Bucureşti: Bucureşti Mall, Plaza România şi parcul Herăstrău. Timp de două zile, pe 6 şi 7 octombrie, pentru 50 de lei strânşi din donaţii un body a fost înlăturat de pe suport pentru a fi trimis copiilor din maternităţi. 635 de body-uri au fost donate zile astfel: 292 în Bucureşti Mall, 250 în parcul Herăstrau şi 93 în Plaza România. Totalul banilor strânşi din donaţii este de 31.750 lei. &qu