Treceți la conținutul principal

Italia: salariile neplătite și modalitățile de recuperare a banilor datorați de către angajator

Am văzut și auzit cu toții, din păcate, de când suntem în Italia, multe cazuri de neplată a salariului. Ceea ce nu am văzut, sau, nu ni s-a adus la cunoștință multora dintre noi, este modalitatea de a recupera salariile neplătite și pașii de urmat în aceste cazuri, mulți renunțând sau pierzând chiar și mii de euro, neștiind ce se poate face sau fiind foarte pesimiști în această privință.
ATENȚIE: Dacă nu se ia nici o măsură pentru a recupera salariile datorate de angajator în timp de 5 ani, datoria se prescrie, angajatul sau fostul angajat nemaiavând dreptul sau posibilitatea de a recupera banii.
În primul rând, în caz de întârziere a plății salariului, angajatul trebuie să refuze semnarea oricărui document sau ”busta paga” care ar putea confirma plata salariului neprimit de la angajator. În alternativă, pentru a obține o probă validă că salariul nu a fost plătit, e de ajuns să scrieți pe ”busta paga” următoarele cuvinte: ”per ricevuta e presa visione” și să vă puneți semnătura sub această notă.
Următorul pas, în aceste cazuri, este de a apela la articolul 1219 din Codul Civil italiancare dă dreptul angajatului de a ”oficializa” această datorie pur și simplu scriind o scrisoare către angajator și de a-l convoca la plata salariului și a altor eventuale datorii.
Făcând acest lucru, odată cu plata datoriilor de către angajator, veți putea beneficia și de dobânda aplicată prin lege pentru întârzierea plății, care se acumulează în funcție de timpul trecut de la convocare și până la plata sumei datorate.
De către:

Postări populare de pe acest blog

Vrei sa lucrezi pentru Masaroli? Citește mai întâi sa te angajezi și apoi mai gândește-te!

Fostul Eurotrasporti actualul Mesaroli. După o perioadă lungă în care am lucrat la o altă firmă italiană pe 2100€ lejer ma mâncat ca pe maimuță să merg la 2700€ pe lună ,am primit o recomandare de la un coleg să mă angajez la Mesaroli că se plătește mai bine și camioanele sunt bune din punct de vedere tehnic și igienic, într-adevăr nimic de reproșat! Am discutat la telefon cu Zjeliko salariul și perioada de lucru , am întrebat dacă se lucrează la program, dacă sunt probleme cu plățile pentru parcări având în vedere că se lucrează 90% pe Anglia, a răspuns pozitiv la toate întrebările mele, am plecat plecat liniștit se acasă către Verona bineînțeles drumul plătit de mine că la angajare nu decontează. Prima zi la firmă am fost testat de un angajat ce se ocupă de parcul de camioane pe nume Dusan. Am condus pe străzile din Trevenzuolo, am băgat la rampă, am cuplat/decupat , am învățat cum se lucrează cu FlottaWeb-ul, am arătat de ce sunt în stare , mi-a explicat să merg cât mai eco

Motivatie, idealuri si conceptii fundamentale de viata!

Piramida nevoilor umane – de Abraham Maslow Succesul se invata! – capitolul unsprezece Motivatie, idealuri si conceptii fundamentale de viata! MOTTO: “ O motivatie corecta este mai puternica decat forta! “ I.    Oamenii sunt fiinte deosebit de complexe, imposibil de redus la formule astrologice, gematrice sau de alt fel. Daca-i studiem, nu se poate sa nu ne mire marea varietate de raspunsuri ale acestora la diversi stimuli materiali sau spirituali. De exemplu, o fata frumoasa care trece pe strada determina un baiat sa intoarca capul dupa ea. De ce? In acelasi timp, un altul trece pe langa ea total nepasator. De ce? Si un alt exemplu.Un om ofera o suma de bani la doi adolescenti, sa-i taie o gramada de lemne. Unul ridica din umeri si pleaca. Celalalt executa incantat sarcina. De ce aceasta deosebire? Motivatia ne raspunde la astfel de intrebari, fapt pentru care a intrat in limbajul uzual, sub diferite forme: Ce motiv a avut sa faca cutare lucru? De ce nu