Treceți la conținutul principal

Postări

Se afișează postări din octombrie 27, 2012

Record bancar: creditele în lei au condiţii la fel de bune ca şi cele în euro

Creditele de nevoi personale, preferatele anilor dinaintea crizei, au fost catalogate drept nocive şi intolerabile de către Banca Naţională a României. Produsele în sine nu au fost scoase de pe piaţă, dar condiţiile în care pot fi accesate sunt atât de dure, încât prea puţini se mai pot atinge de ele. Nici măcar în condiţiile în care s-a marcat un nou record: dobânzile au scăzut atât de mult, încât creditul de consum în lei, fără ipotecă, a ajuns la nivelul împrumutului omolog în euro. Strategia BNR de schimbare a politicii monetare a acţionat pe două planuri: în primul rând, creditarea în euro a fost puternic descurajată. În al doilea rând, condiţiile de acordare ale creditelor de nevoi personale s-au înăsprit atât de puternic, încât puţini ar mai putea să le acceseze. Perioada de creditare s-a redus de la 20 la cinci ani, iar garanţiile necesare se ridică până la 130% din suma solicitată. Totuşi, în acest caz, creditele de consum în lei, fără ipotecă, au rămas ma

Băncile au acordat 1.000 de credite în lei în şapte luni

Românii au preferat din totdeauna să se împrumute în valută, chiar şi cei care nu sunt plătiţi în moneda europeană. Şi asta pentru că dobânzile mai mici oferite la creditele în euro par să fie mai atractive. Totuşi, reprezentanţii BNR încurajează împrumuturile în lei pentru că, spun ei, beneficiarii creditelor în monedă naţională nu se expun riscului valutar. Cu alte cuvinte, rata lunară în lei nu se modifica in funcţie de evoluţia cursului valutar.   În ultimele luni, românii au început să fie mai receptivi la mesajele transmise de BNR, astfel că datele statistice arată că împrumuturile ipotecare în lei au început să urce , începând cu februarie 2012. În şapte luni, bancherii au reuşit să convingă o mie de români că este mai avantajos să plătească o dobândă mai mare pentru un credit în moneda naţională decât să rişte creşterea ratelor lunare din cauza deprecierii leului faţă de euro. Potrivit datelor BN

Centrala termică – avantaje şi dezavantaje

Alegerea centralei termice este o decizie importantă, atât prin prisma costurilor de investi ţ ie ş i între ţ inere, cât şi a nivelului de confort creat. Nu în toate locuin ţ ele se poate monta orice tip de centrală ş i nu to ţ i clien ţ ii împărtă ş esc acelea ş i criterii de selec ţ ie, însă există anumi ţ i parametri de care trebuie să ţ ine ţ i cont înainte de a achizi ţ iona centrala termică dorită. În zilele friguroase , confortul de acasă depinde de nivelul de încălzire al locuinţei, iar centrala termică este opţiunea ideală pentru un grad ridicat de confort – putem porni căldura oricând dorim, nu în funcţie de preferinţele vecinilor sau de regulile furnizorului de căldură. Însă cum alegem centrala termică şi ce aspecte trebuie analizate? „Înainte de alegerea centralei termice, se evaluează necesarul de energie al locuin ţ ei, iar inginerii instalatori iau în calcul mai mul ţ i factori – suprafa ţ a ş

Când devin recuperatorii periculoşi şi cum se pot apăra datornicii de ei?

Meseria de recuperator, prin definiţia ei, nu are cum să fie una agreată de clienţi. Dar chiar şi sub toată presiunea impusă de meserie, recuperatorii ar trebui să aibă o conduită profesionistă. Datornicii care ajung să fie jigniţi sau deranjaţi de recuperatori, au mai multe metode prin care se pot apăra. În unele cazuri, se poate ajunge chiar la întreruperea activităţii de recuperare. Recuperatorii de datorii , la fel ca în orice alt domeniu, se împart între profesionişti şi diletanţi. Din păcate, pe o piaţă atât de puţin matură cum este cea din România, numărul celor care nu şi-au însuşit codul deontologic este destul de mare. Tocmai de aceea, mulţi datornici care ajung pe mâna recuperatorilor de datorii sunt hărţuiţi de aceştia. IMOPEDIA.ro arată care sunt limitele în care trebuie să se încadreze un specialist în recuperări şi în ce condiţii se pot lua măsuri împotriva acestora. Corespondenţa cu d

Folositi corect capitalul uman! (1)

Capitalul uman MOTTO: “ Potrivit stiintelor, fiecare om, de orice rasa, etnie sau sex, poate obtine succes in plan material si spiritual, prin folosirea cu pricepere si tenacitate a zestrei native si invatate, prin exploatarea sanselor si asumarea unor riscuri, prin investitii de inteligenta, creativitate si efort fizic .” Dragi colegi de breasla, patroni sau simpli angajati, clienti si simpatizanti ai acestui portal! Inaugurez azi o serie de articole pe tema, foarte importanta dupa parerea mea, din domeniul conducerii stiintifice a angajatilor (care se potriveste oricarui domeniu) si a folosirii corecte a capitalului uman care este cel mai de pret capital al acestui secol. Mentionez ca aceste articole nu sunt inventia creierului meu ci sunt inspirate dupa un manual pentru liberi intreprinzatori al celebrului scriitor Pavel Corut si contine sfaturi foarte pertinente, de bun simt si romanesti (adica sunt pentru psihologia romanilor)! Sper sa va faca placere si sa

Folositi corect capitalul uman! (2)

Actionati ca un conducator adevarat! PARTEA A. Capitalul uman O persoana poate ajunge patron pe merite proprii sau prin metode necinstite (pile, relatii, inselaciuni, furt,etc). Functie de cum a ajuns patron, el va apela, in relatiile cu angajatii, la autoritatea reala, data de competenta, comportamentul si faptele sale ori la autoritatea formala (de investitura), data de pozitia celui care detine painea si cutitul, avand drept de angajare sau concediere, promovare sau retrogradare, recompensare sau pedepsire. Adevarata autoritate este cea reala. De aici rezulta primele doua reguli pentru patroni: 1) Primul capital uman pe care trebuie sa-l folositi cu eficienta este propria dumneavoastra personalitate . Din aceasta cauza trebuie sa vi-o perfectionati continuu tinzand spre modelul ideal de patron, pe care il imaginati prin studierea psihologiei aplicate. 2) Patronul trebuie sa fie puternic si autoritar prin calitatile personale, competenta, comportament si fapte

Folositi corect capitalul uman! (3)

Actionati ca un conducator adevarat! “Faptele conducatorilor isi au ecoul peste veacuri!” – Buddha Actionati ca un conducator adevarat! PARTEA B. 8) Nu va sacrificati pentru altii! Cand veti ajunge la necaz, veti constata ca nici altii nu se vor sacrifica pentru dumneavoastra . Si acest sfat s-a nascut din necazurile epocii de tranzitie. In afaceri sentimentele sunt un prost sfatuitor deoarece intuneca ratiunea, logica, pragmatismul. Sa zicem insa ca e omeneste sa ajuti alte persoane, mai ales daca-ti sunt apropiate, pentru a iesi din nevoi, din esecurile unor afaceri proaste, etc. Ajutorul trebuie insa dat numai pana la limita in care nu va periclitati propriile afaceri si interese . De la aceasta limita in sus nu se mai numeste ajutor ci sacrificiu.Va asigur ca nu merita sa-l faceti. 9) Legea intreprinzatorului de succes spune clar: Nu exista vesti proaste sau dezastruoase. Exista numai informatii pe baza carora patronul trebuie sa ia decizii rationale,

Folositi corect capitalul uman! (4)

Ma tem de tipii care par perfecti, deoarece ascund slabiciuni si vicii periculoase... “Succesul oricarei firme e un succes de echipa si mai putin de personalitate ! “ Folositi corect capacitatile angajatilor! PARTEA A. Succesul oricarui patron depinde in limite destul de largi de calitatea si activitatea angajatilor sai . Desigur, unul si acelasi angajat poate da randamente diferite, dupa cum este condus. Iata si un exemplu real: un conducator de organ informativ avea obiceiul de a aduna in subordinea sa toti recalcitrantii cu “bube”, respinsi de alti sefi. Curios lucru, obtinea rezultate bune in munca cu ei. Cu ocazia unei inspectii, acest conducator (batran colonel)  a fost intrebat in ce consta secretul succesului sau. A raspuns simplu: “  Nu ma tem de subordonatii ale caror slabiciuni le cunosc (pileala, femei, nervozitate etc.). Ma tem de tipii care par perfecti, deoarece ascund slabiciuni si vicii periculoase, ce pot exploda cand nu te astepti, in form

Folositi corect capitalul uman! (5)

Cui nu-i convine sa nu se angajeze ... PARTEA B. Instruiti si educati angajatii in stilul propriu! Fiecare patron are propriul stil de organizare, conducere si control, pe care angajatii trebuie sa-l accepte ori sa paraseasca firma . Ce spuneti de aceasta regula? E foarte normala, deoarece patronul e unul singur si angajatii mai multi, astfel ca liderul nu-si poate adapta stilul de munca la personalitatea fiecaruia. In al doilea rand, cel care plateste munca are dreptul de a impune conditiile in care aceasta se presteaza. Cui nu-i convine sa nu se angajeze ori, daca s-a angajat deja, sa plece! Nu renuntati niciodata la stilul propriu, dupa ce l-ati format si verificat in practica, deoarece n-ati mai fi patron ci o jucarie in mainile unor angajati sau angajate! Foarte probabil v-ati intrebat de ce trebuie sa educati angajatii, daca aveti aceasta competenta, daca este rentabil asa ceva etc. Prin educatie intelegem activitatea de slefuire a personalitatii

Creativitatea si moralitatea – factori de succes!

Creativitatea si moralitatea - factori de succes Succesul se invata ! – partea a zecea Creativitatea si moralitatea – factori de succes! MOTTO: “ Creativitatea fara moralitate nu are nici o importanta! “ 1-    Creativitatea Dragi cititori, va puteti imagina o societate fara creatori originali? Nimeni n-ar mai descoperi sau inventa ceva. Toata lumea s-ar multumi cu munca reproductiva din momentul aparitiei pe Terra. Oamenii ar fi ca trasi la xerox, cu aceleasi performante intelectuale si fizice. Nimeni n-ar mai cauta raspunsuri la marile intrebari care ne framanta pe noi: Cum am aparut pe Terra? Cine sunt nevazutii inspiratori ai civilizarii noastre? Incotro ne indreptam? etc. Datele oferite de mai multe stiinte ( antropologie, arheologie, istorie, genetica, anatomie etc. ) ne demonstreaza clar ca oamenii terrani au evoluat din salbaticia bestiala din urma cu zeci de milenii catre actualul nivel de dezvoltare si continua sa evolueze din ce in ce mai rapid

Munca este mai mult decat o experienta de la 9 dimineata la 5 dupa-amiaza

Cati dintre noi ne iubim munca? Ma declar dezamagit de calitatea oamenilor care lucreaza in acest moment. Si nu vorbesc doar de cei din imobiliare, ci de aproape toti lucratorii pe care ii intalnesc. Periodic chem oameni la interviu. Spun “chem la interviu” si nu “angajez”, deoarece de aproximativ un an nu am reusit sa angajez pe cineva. Ci doar incerc sa gasesc persoana potrivita. Nu ca as vrea mare lucru: un angajat / o angajata care sa lucreze bine pe internet (emailuri, browsing), sa fie o prezenta agreabila, sa fie organizat(a) in activitate, sa aiba o minte creativa si sa ii placa sa munceasca. Sa nu ma intrebati despre salariu, pentru ca nu am ajuns sa discut asta decat cu doua persoane pana acum, in toata aceasta perioada, desi intalniri am avut cu zecile. Deci nu la salariu s-a oprit selectia, desi evident ca se poate opri si din aceasta cauza. Totusi… am constatat ca: - Pe multi ii intereseaza titulatura postului: deoarece eu numesc acest post de “