Chiar daca in acest moment aceste cuvinte nu au rezonanta corecta pentru clientii agentiilor imobiliare, sau poate nu sunt complet intelese nici de o parte dintre agenti, au inceput sa fie folosite si in Romania, in unele locuri chiar dezvoltandu-se binisor acest sistem.
Ce este un Open House?
Traducerea libera este “Casa deschisa”. Este vorba de casa vanzatorului, care permite vizionarea agentilor sau clientilor intr-o anumita zi, intr-un anumit interval orar.
Este un sistem civilizat de prezentare a locuintei catre agentii imobiliari sau catre clientii interesati de cumpararea sau inchirierea acelei proprietati.
In mod uzual in Romania agentii imobiliari stabilesc cu clientii cumparatori vizionari ad-hoc la proprietatile care i-ar putea intresa. Acest lucru nu este tocmai rau in acceptiunea actuala, insa poate fi stresant pentru anumiti vanzatori, pentru strainii neobisnuiti cu acest mod de lucru, cu cei ceva mai pretentiosi sau care doresc sa vanda fara sa fie deseori deranjati.
Astfel, agentul care se ocupa de vanzarea acelei proprietati, care ar trebui in primul rand sa aiba un contract de reprezentare sau de exclusivitate cu acel vanzator, stabileste anumite zile impreuna cu proprietarul in care casa sa poata fi vizitata liber atat de alti agenti sau agentii din piata (Open House pentru agenti) cat si de cumparatorii interesati atrasi prin reclama (Open House pentru clienti).
De ce merita folosita aceasta procedura?
Stresul si deranjul vanzatorului sunt astfel limitate la minimum, iar o suprapunere de cativa clienti interesati in acelasi moment poate crea catre acestia impresia (de multe ori corecta) ca acea proprietate este cu adevarat importanta si ar trebui sa se grabeasca in luarea unei decizii.
De asemenea, fiind stabilit intr-un interval orar clar delimitat, lasa liber restul zilei atat pentru agent cat si pentru clientul sau.
Apoi, aceasta procedura merita folosita pentru ca:
- La un Open House proprietatea se poate efectiv vinde,
- Colecteaza din piata clienti cumparatori cu care puteti lucra ulterior, pentru alte proprietati,
- Da voie agentului sa-si se cuantizeze impactul promovarii acelei proprietati,
- Arata vanzatorului ca agentul face eforturi reale pentru vanzare,
- Prezinta proprietatea altor agenti cu care agentul vanzatorului colaboreaza,
- Nefiind nevoie din punct de vedere procedural ca vizitatorii sa semneze un contract de vizionare (asa cum se procedeaza de regula intr-o agentie), poate incuraja la vizionare mai multi clienti.
Cine poate stabili un Open House?
Un eveniment de acest gen, bine realizat, poate fi facut de un agent imobiliar, care stie sa il promoveze eficient.
Totusi trebuie remarcat faptul ca este neesar ca agentul sa aiba un contract prin care il reprezinta pe vanzator, acesta delegandu-i responsabilitatile legate de toate demersurile necesare vanzarii, oferindu-i in scris garantia platii comisionului la finalizarea prin succes.
Fara acest contract (numit oricum, de exclusivitate sau reprezentare) actiunile de tip Open House stau sub riscul pierderii controlului, respectiv al comisionului de catre agent.
La Open House-urile pentru agenti, pe de alta parte, agentul care tine sub contract proprietatea trebuie sa fie dispus sa plateasca celorlalti colegi de breasla un cuantum motivant din comisionul sau, ca sa poata beneficia de prezenta si ajutorul lor.
De cate ori ar trebui stabilit in intervalul unui contract?
De oricate ori este nevoie, insa depinde de proprietate si de tipul evenimentului.
In cazul unei proprietati scumpe si pretentioase se cere un Open House pentru agenti la introducerea in piata a acelei locuinte, astfel incat acestia sa o cunoasca si sa o poata prezenta corespunzator clientilor lor.
Daca survin modificari sau daca pur si simplu se simte nevoia unei noi prezentari catre un grup de agenti care nu au fost informati, se poate stabili inca un eveniment.
Pentru clienti insa, cu cat mai dese, cu atat mai bine. O data la doua saptamani, chiar si saptamanal daca se poate, insa cel putin o data pe luna, cu conditia sa fie promovat suficient de bine acest eveniment.
Chiar daca nu vine nimeni la un eveniment stabilit de tine, nu trebuie sa consideri ca este o problema atata timp cat ai facut corect marketingul pentru vanzare. Se poate sa fie proprietatea sau pretul ei de vina, ziua saptamanii sau orele la care l-ai stabilit. Ajusteaza aceste aspecte, ajusteaza marketingul, gaseste canalele de promovare directionate catre grupul tinta de clienti potential interesati si continua.
Incepe sa lucrezi profesionist!