Treceți la conținutul principal

Turiști străini amendați de controlorii RATB: „Ne pare rău că am venit într-o țară unde suntem furați la 10 minute de la aterizare”

Un grup de turiști a fost amendat de controlorii RATB deși aceștia își cumpăraseră călătorii, însă nu au știut că nu au validat cardul corect. Turiștii ajunseseră în România în urmă cu câteva minute de la incident.
Întreaga întâmplare a fost povestită pe Facebook de o altă călătoare RATB, care a fost martoră la eveniment. Ea a povestit cum controlorii RATB au urcat pe linia autobuzului 783, care pleca de la Aeroportul Internațional Henri Coandă București.
Un bărbat și o femeie din Cipru, care tocmai ajuseseră în România, au urcat în autobuz. Cei doi își cumpăraseră un card cu două călătorii, însă ei nu au știut că nu a fost validat corect cardul. 
Controlorii RATB i-au amendat pe aceștia și i-au informat eronat inițial că „suprataxa e de 50 de euro”, în loc de 50 de lei. 
Angajații RATB le-au menționat ulterior turiștilor că suprataxa este de fapt de 50 lei, deși ceilalți călători au intervenit și au încercat să le explice controlorilor că este vorba de o greșeală, pentru că cei doi au validat cardul, însă nu au fost instruiți cum se validează corect.
Martora povestește că turiștii au spus că „le pare rău că au venit într-o astfel de țară, unde sunt furați în 10 minute de la aterizare și că este o rușine ceea ce se întâmplă”.
Întregul mesaj al martorei:
Dragă RATB, încă o dată mă dezamăgeşti. Dar ce e mai grav este că angajaţii tăi ne-au făcut de râs în faţa unor turişti străini, care de abia ajunseseră în România de 10 minute. Ca să detaliez: abia ajunşi pe aeroportul din Otopeni, o pereche din Cipru îşi cumpără o cartelă cu 2 călătorii, valabile pe linia 783. O validează, iar după ajută şi un cetăţean de origine rusă să-şi valideze călătoria.
Porneşte maşina şi în 10 metri urcă şi angajaţii voştri (adică aceştia au urcat când maşina era încă în aeroport; deci nu trecuse nici măcar o staţie). Surpriză: când aceştia verifică validarea cardului, descoperă ca acesta nu fusese corect validat. De ce credeţi că s-a întâmplat asta? Pentru că aparatele voastre nu funcţionează prea bine. Ştiţi, în instrucţiuni spuneţi că trebuie să se audă un zgomot. Zgomotul s-a auzit, dar se pare că era zgomotul incorect. 
De unde ar putea şti o persoană care călătoreşte prima dată cu RATB şi care nu ştie limba română care este zgomotul corect? Culmea este că atunci când angajaţii voştri încearcă să le explice în limba română (că normal, noi nu putem avea nici măcar în aeroport un vorbitor de engleză) cum se foloseşte cardul, aparatul nu funcţionează. Nici la prima încercare, nici la a doua. A treia e cu „noroc“. Însă, amenda deja era scrisă. 
Şi ce e şi mai grav: din grabă, aşa, se menţionează că suprataxa e 50...euro. După foarte, foarte multe insistenţe din partea noastră, în care le explicăm că nu este normal ce fac, că oamenii aceia nu călătoreau fraudulos, că în ţara lor şi în toate ţările civilizate există un angajat în aeroport care ajută şi validează cartela (sau chiar şoferul este cel care dă aceste explicaţii), îşi aduc aminte să specifice că suprataxa e de 50 lei nu euro şi „ce atâta le iau apărarea, că pe noi nu ne-ar ajuta nimeni la ei în ţară“.
Ştiţi, exact contrariul: întotdeauna e cineva care să te ajute la „ei“ în ţară. Am uitat să menţionez că m-am simţit datoare să încerc să-i ajut când i-am auzit că „le pare rău că au venit într-o astfel de ţară, unde sunt furaţi în 10 min de la aterizare şi că este o ruşine pentru România ceea ce li se întâmplă“. Din păcate, aveau dreptate.”
Sursa: Digi 24

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Vrei sa lucrezi pentru Masaroli? Citește mai întâi sa te angajezi și apoi mai gândește-te!

Fostul Eurotrasporti actualul Mesaroli. După o perioadă lungă în care am lucrat la o altă firmă italiană pe 2100€ lejer ma mâncat ca pe maimuță să merg la 2700€ pe lună ,am primit o recomandare de la un coleg să mă angajez la Mesaroli că se plătește mai bine și camioanele sunt bune din punct de vedere tehnic și igienic, într-adevăr nimic de reproșat! Am discutat la telefon cu Zjeliko salariul și perioada de lucru , am întrebat dacă se lucrează la program, dacă sunt probleme cu plățile pentru parcări având în vedere că se lucrează 90% pe Anglia, a răspuns pozitiv la toate întrebările mele, am plecat plecat liniștit se acasă către Verona bineînțeles drumul plătit de mine că la angajare nu decontează. Prima zi la firmă am fost testat de un angajat ce se ocupă de parcul de camioane pe nume Dusan. Am condus pe străzile din Trevenzuolo, am băgat la rampă, am cuplat/decupat , am învățat cum se lucrează cu FlottaWeb-ul, am arătat de ce sunt în stare , mi-a explicat să merg cât mai eco

Motivatie, idealuri si conceptii fundamentale de viata!

Piramida nevoilor umane – de Abraham Maslow Succesul se invata! – capitolul unsprezece Motivatie, idealuri si conceptii fundamentale de viata! MOTTO: “ O motivatie corecta este mai puternica decat forta! “ I.    Oamenii sunt fiinte deosebit de complexe, imposibil de redus la formule astrologice, gematrice sau de alt fel. Daca-i studiem, nu se poate sa nu ne mire marea varietate de raspunsuri ale acestora la diversi stimuli materiali sau spirituali. De exemplu, o fata frumoasa care trece pe strada determina un baiat sa intoarca capul dupa ea. De ce? In acelasi timp, un altul trece pe langa ea total nepasator. De ce? Si un alt exemplu.Un om ofera o suma de bani la doi adolescenti, sa-i taie o gramada de lemne. Unul ridica din umeri si pleaca. Celalalt executa incantat sarcina. De ce aceasta deosebire? Motivatia ne raspunde la astfel de intrebari, fapt pentru care a intrat in limbajul uzual, sub diferite forme: Ce motiv a avut sa faca cutare lucru? De ce nu

Italia: salariile neplătite și modalitățile de recuperare a banilor datorați de către angajator

Am văzut și auzit cu toții, din păcate, de când suntem în Italia, multe cazuri de neplată a salariului. Ceea ce nu am văzut, sau, nu ni s-a adus la cunoștință multora dintre noi, este modalitatea de a recupera salariile neplătite și pașii de urmat în aceste cazuri, mulți renunțând sau pierzând chiar și mii de euro, neștiind ce se poate face sau fiind foarte pesimiști în această privință. ATENȚIE: Dacă nu se ia nici o măsură pentru a recupera salariile datorate de angajator în timp de 5 ani, datoria se prescrie, angajatul sau fostul angajat nemaiavând dreptul sau posibilitatea de a recupera banii. În primul rând, în caz de întârziere a plății salariului,  angajatul trebuie să refuze semnarea oricărui document sau ”busta paga”  care ar putea confirma plata salariului neprimit de la angajator. În alternativă, pentru a obține o probă validă că salariul nu a fost plătit, e de ajuns să scrieți pe ”busta paga” următoarele cuvinte:  ”per ricevuta e presa visione”  și să vă puneți semnătu