Treceți la conținutul principal

Vrei sa lucrezi pentru Masaroli? Citește mai întâi sa te angajezi și apoi mai gândește-te!

Fostul Eurotrasporti actualul Mesaroli.

După o perioadă lungă în care am lucrat la o altă firmă italiană pe 2100€ lejer ma mâncat ca pe maimuță să merg la 2700€ pe lună ,am primit o recomandare de la un coleg să mă angajez la Mesaroli că se plătește mai bine și camioanele sunt bune din punct de vedere tehnic și igienic, într-adevăr nimic de reproșat!

Am discutat la telefon cu Zjeliko salariul și perioada de lucru , am întrebat dacă se lucrează la program, dacă sunt probleme cu plățile pentru parcări având în vedere că se lucrează 90% pe Anglia, a răspuns pozitiv la toate întrebările mele, am plecat plecat liniștit se acasă către Verona bineînțeles drumul plătit de mine că la angajare nu decontează.

Prima zi la firmă am fost testat de un angajat ce se ocupă de parcul de camioane pe nume Dusan.

Am condus pe străzile din Trevenzuolo, am băgat la rampă, am cuplat/decupat , am învățat cum se lucrează cu FlottaWeb-ul, am arătat de ce sunt în stare , mi-a explicat să merg cât mai economic că nu merg bine , după care am aflat la colegi că e ceva normal asta spune tuturor să nu îmi fac griji este doar o școală ieftină.

Metoda de plată la km este:
9 cenți la KM și salariul de bază SK 450€ de persoană ( de persoană indiferent dacă se lucrează în echipaj sau nu)

Metoda de plată la zi este:
Singur de la 80€ la zi până la 90€ pe zi și în echipaj de la 65€ la zi până la 75€ La zi

Contract pe SK cu asigurare medicală plătită de companie.

Despre asigurarea și echipamentul de care nu sa precizat că sunt obligațiile să le plătesc:

Asigurarea pentru camion plătită de șofer 300€ pe an bani nerambursabili se retrage din salariu în primele 2 luni câte 150€ indiferent de sejur deci dacă stai 2 luni îți oprește 300€ chiar dacă nu mai vii înapoi la muncă.

Echipamentul se plătește 30€ bani nerambursabili el constă în bocanci cu protecție cască de protecție vestă reflectorizantă o geantă și manuși de o joasnică calitate toate.

Salariul se dă cu o lună întârziere ex: muncești luna august iei banii în septembrie 25-31 câteodată și pe 1 sau 2 depinde de sezon de sărbători vin mai greu banii.

Metodă de lucru:
2 luni cu 10 zile acasă
3 luni cu 15 zile acasă

Dacă stai mai mult de 3 luni ex: 6 luni tot 15 zile stai acasă, perioada maximă de repaus este de 15 zile cei ce stau mai mult de o lună le opresc din salariu bani drept penalizări asta în cazul în care nu le spui concret dacă te mai întorci la treabă.

Dacă stai mai mult de o lună acasă se desface contractul și când te întorci minus 5€ pe zi deci dacă lucrai pe 80€ pe zi vei lucra pe 75€ la zi.

Dacă pleci la altă firmă subit fără anunț nu mai primești banii pe perioada lucrată de la ultimul salariu.

După toate astea a venit cu 2 exemplare tip A4 unul completat de el și unul ce urma să fie completat de mine : cât de respectuos sunt , cum cred eu că frânez , acelerez în mare o fișă făcută de fațadă să pară că ei au un standard strict care trebuie respectat, în sfârșit sa dovedit a fi doar de fațadă, o școală ieftină.

Aștepți la bază să îți facă contractul dacă nu este încă finalizat bineînțeles nu vei fi plătit chiar dacă tu
ai cheltuit o sumă de bani pentru a ajunge acolo, după care mergi în cursă, fără pauză de 9H imediat după ce ți-a pus contractul în brațe.

Au cel mai tâmpit mod de lucru pe flotă posibil de pe planetă:

La încărcare trebuie să trimiți mesajele următoare:

La firma de încarcare dai mesaj,, am ajuns la încărcare ''

În rampă când încarci dai al 2 lea ,, am intrat la încărcat ''

În rampă când termini dai al 3 lea ,, am terminat de încărcat ''

În apropierea firmei înainte de plecare al 4 lea ,, am plecat de la încărcare''.

Înainte de al 4 lea mesaj trebuie trimise fotografii cu:

CMR, Lieferschein respectiv factură ei o numesc DDT, tabel cu controlul de temperatură din fiecare euro palet încărcat, bon de paleți + restul... extrem de multe date, fiecare act netrimis -10€ din salariu !

La Mesaroli alimentezi strict de la IDS, OMW sau de la AS24 cu carduri separate pentru remorcă și cap tractor dacă alimentezi din alte benzinării fără să anunți suporți costurile alimentării .

Parcările nu se plătesc, stai numai la firmă sau în boscheți mai ales în UK dacă ceri să stai într-o parcare ca oamenii încep certurile și dacă o faci suporți costurile.

Un bec nu poți să cumperi decât dacă anunți să îți pună bani pe cardul mașinii pe care trebuie să-i scoți rapid pentru că în 48H banii vor fi retrași , poți cumpăra din banii tăi și cu puțin noroc îi poți recupera ,cu alte carduri nu îți dă voie, dacă cumperi ceva pentru camion ex: o mătură sau un lacăt chingă etc. când pleci poți să le iei cu tine că banii sunt nerambursabili, deci prin urmare se urmărește țepuirea șoferului.

Pentru a recupera banii pentru o reparație trebuie să procedezi astfel:
Dacă schimbi un bec trebuie să trimiți email sau poză cu tableta să vadă că e ars după care poți cumpăra altfel nu mai vezi banii cât despre celelalte mătură chingă lacăt, sigur nu vei primi banii înapoi vorbind din experiență proprie.

La Mesaroli traseul nu se face doar pe autostrăzi se face și pe naționale și sunt obligatorii pentru că mai recuperă din cheltuieli dar nu și din timp dacă nu respecți acest lucru Îți va opri din bani drept penalizări pentru nerespectarea traseului.

Dispecerul: la Mesaroli dispecerul are rolul de să-ți facă viața un calvar ești privat de cunoștințele tale de șofer program, trasee, etc. deci mai pe scurt tu nu ai dreptul să faci calcule tu nu ai voie să gândești, doar mergi la descărcare sau încărcare chiar dacă ajungi cu 30 se minute înainte de a termina programul , găsesc metode vei descărca pe OUT nu vei respecta pauza și vei merge ca robotul, nu există program cel puțin 3 zile din 6 ești bun doar pentru a conduce camionul ilegal nu se ține cont se părerea ta, în caz contrar ei te vor suna și vor încerca să te intimideze cu greșeli minore ce le-ai facut în trecut, îți vor găsi nod în papură pentru orice, au diferite metode de intimidare în special pentru echipaje vor spune că tu dormi în timpul mersului și nu ai voie de odihnă, ți-o spune râzând!

Programul cu un singur șofer:
Singur își bate joc .ai puțin de pauza ta, în mare mai dormi în jur de 4 sau 5 ore pe noapte 3 zile din 6 se descarcă pe OUT și dacă ești fericitul posesor al diurnei de 85€ sau 90€ bagi pe disc de îți vine acru în pauzele săptămânale, cu una cu alta dacă ești singur ești puțin mai ocrotit.

Programul în echipaj: la Mesaroli nu exită program în dublu există doar mers fără oprire de ce zic asta iată un exemplu!

Dacă e sfârșit de săptămână și ai repaus 45H dacă ajungi la bază cardul se scoate, se descarcă se încarcă asta înseamnă jumătate de zi , se spală camionul se merge în service a 2 a zi dacă îți rămâne prea mult timp îți dă de muncă vei primi un camion cu care vei lucra pe disc toată ziua sau jumătate din acea zi depinde de situație și de cursă, după ce ai terminat toată treaba domnul dispecer calculează el că îți trebuie un avans de 200 sau 300 km așa că aranjează că tu să îți iei frumos cardurile și să pleci cu un turism mai departe 300km în urmă îți aduce alt coleg cu program camionul, el vine inapoi tu îl iei și mergi în continuare,

Condiții la bază: Nu poți face cumpărături la bază dacă faci trebuie să le cari de la parcarea de turisme la camion deci spre exemplu dacă cumperi 3 baxuri de apă, carne , pâine, etc. câteva sacoșe bune nu poți intra ca un om normal să lași cumpărăturile la camion trebuie să cari ca măgarul la camion și dacă i se pare ceva dubios portarului te mai și controlează în sacoșă, cât despre condiții sanitare totul este ok este curățenie la toalete și dușuri se intră pe bază de card personalizat, nu au cantină mașină de spălat uscător sau tv, nu se fumează pe teritoriul firmei amenda este de la 27,50€ la 275€.

La Mesaroli faci 80% din pauze la boscheți sau în cadrul firmelor de încărcare / descărcare fără condiții dacă nu respecți acest lucru, în cele din urmă vei fi penalizat pentru întârziere la firmă dacă este cazul, dacă stai în parcări cu plată ex:45h în Anglia să ai condiții și tu ca omul după o săptămână de muncă îți vor opri din salariul, deci mai bine plătești dim banii tăi că e același lucru.

La Mesaroli au diferite metode ilegale de muncă : 80% sunt folosite pentru echipaje , în concluzie singur poate fi mai lejer, dar ei au nevoie de echipaje mai mult decât singur pe cabină.

Prima metodă e de a scoate cardul afară se dă pe OUT și din pauza ta încarci remorca și speli camionul și remorca la ei la bază cca. 2 - 3 H depinde de aglomerație 2 sau 3 H fiind în cazul când nu sunt mulți la încărcare sau descărcare sau depinde de când ajunge colegul pentru a schimbul de marfă , remorca se spală manual de către șofer cu turbojet-ul iar în zilele de sărbătoari speli camionul cu buretele.

A doua metodă este: te cheamă la birou sau vine la tine un angajat de la birou te pune să scoți cardul și îți predă cheile unuia dintre camionele Scannia pe care le au parcate la bază ele se numesc "Joly" cu acel camion îți iei propria remorcă sau alta parcată la ei și vei face încărcări sau descărcări cu el folosind disc tahografic indiferent că e sau nu pauză trebuie să o faci , dacă refuzi și ești plătit la zi nu vei fi plătit în ziua în care ai refuzat Joly .

A treia metodă este: te aduce la bază scoți cardul îți ia un coleg camionul de obicei cei ce pleacă acasă sau șoferii din firmă care au program, ți-l duce câteva ore către descărcare iar ție îți dă un autoturism (un BMW negru) cu care trebuie să îți urmărești camionul după care continui restul de pauză și pleci mai departe.

Se descarcă pe OUT și înafara bazei în aproximativ toate țările înafară de UK.

De ce se întâmplă treaba asta la Mesaroli?
Simplu, la această firmă majoritatea șoferilor o reprezintă cei fără drept de muncă în teritoriul UE (80% Serbia, etc) prin urmare compania le pune la dispoziție oferte de lucru, salarii în funcție de IQ am întâlnit colegi care au salarii 2200€ dar am întâlnit și colegi ce au salarii chiar și peste 3000€ bineînțeles plătiți la KM ei fac 13.000 km pe card și 8.000 pe Jolly (disc) , aceste persoane nu au dreptul să refuze nimic și sunt siliți să execute orice ordin altfel își vor pierde locul de muncă, dar sunt și alții care ar merge fără card sau cu telecomandă non stop pentru bani în plus.
Am stat de vorbă cu mulți șoferi și toți sunt mulțumiți de acest mod de lucru mai mult sau mai puțin, lor nu le pasă, mai mult am întâlnit un coleg ce a povestit că el este sclav la firmă și nu poate face nimic, cu lacrimi în ochi se uita la mine și mia spus că Mesaroli la nenorocit avea undeva la 150kg și 45 ani păr alb în cap , deformat fizic, îmi explica faptul că el stă 6 sau 7 săptămâni pe an adunate acasă are familie și trebuie să o întrețină, copii la facultate, plus alte nevoi ce fiecare le avem, acest om avea o vechime mare la firmă și mia spus că înainte cu câțiva ani se lucra non-stop plecai din Verona mergeai în Scoția lăsau camioanele la bază lua imediat altul și mergeau în Sicilia și invers....
Deci din acest motiv au curaj să oprească bani din orice, pentru că sunt mulți ce nu au de ales.

Un șofer a plătit 200€ din vina unui disponent și din vina problemelor tehnice , dispecerul ia făcut prenotare la bac pt. Anglia și mesajul a ajuns pe flotă abia după ce a trecut pe partea cealaltă cu trenul, având în vedere că la Mesaroli se trece cu trenul în proporție de 99,99% din cazuri cu trenul omul nu a avut nici cea mai mică îndoială să treacă cu bacul, nimeni nu la anunțat, puteau să sune sau să dea măcar un SMS dar poate a fost și premeditat să se întâmple așa.

Mesajul meu către toți șoferii:

compatrioții mei nu vă mai lăsați călcați în picioare nu trebuie să procedați astfel eu înțeleg că luați 2790€ pe lună dar pentru ce ? ești fericit 2 zile când îți vine salariul dar după? cum e ? vă place să fiți umiliți pentru 500€ în plus ?
Ăștia nu sunt bani pentru munca depusă la această firmă și pentru ilegalitățile care se fac, de ce riscați să mergeți fără card ilegal pe drum ?
De ce vă place să stați doar 2 săptămîni acasă? la 4 sau 5 sau 6 luni grele de muncă?
De ce acceptați atâtea lucruri când la alte firme se lucrează legal și la program ?
Aveți impresia că nu mai sunt firme ?

Fraților un sejur de 2 luni am fost și eu prostit și nevoit să stau din cauza problemelor financiare, pentru că am plecat de acasă chel dar este o vorbă: prima dată mă prostești dar a 2 a oară este imposibil să mă prostești.
Deci vă spun, am lucrat o lună de zile ca robotul după care am spus nu mai pot trebuie să pun stop tuturor ilegalităților am sunat Administratorul și i-am spus câteva cuvinte imediat după ce a răspuns nici nu l-am lăsat să întrebe ceva : bună ziua am o lună de zile aici de când lucrez, am toate CMR-urile , toate înregistrările telefonice, toate înregistrările video , toate cursele pe email , toate cererile voastre de a lucra ilegal , de azi înainte vreau să fiu respectat, se făcea că nu știe despre ce este vorba și că va lua măsuri, singurul lucru care să întâmplat pozitiv a fost că dispecerul a început să mă roage frumos să descarc pe Out în pauza mea, deci efect "0" însă din acel moment eu personal am refuzat tot timpul lucrurile ilegale și am lucrat la program, însă mi-au spus clar că nu mai au nevoie de mine și așa am încheiat cu ei.

Eu înțeleg că nu toată lumea cunoaște o limbă străină ENG sau DE sau NL sau alte limbi, dar măcar să vă cunoașteți drepturile : spor de noapte , weekend , concediu , sărbători, vechime , etc orice poate să vă aducă un salariu mai bun trebuie să vadă că știi despre ce este vorba, cunoașteți drepturile poate unele nu le vei primi dar de câteva tot vă ține cont deci este o șansă. nu sunteți sătui să munciți pe 2200€ maxim fără nici un spor fără nici un detaliu cum sunteți plătiți sau pe ce bază sunteți plătiți? orice salariu constă în diurnă + salariu nu într-un singur salariu adunate toate , asta este țeapă , de ce nu vă duceți la firme serioase ? sunt mii de firme avem locuri de muncă asigurate și încă mii tot ce trebuie să facem e are să căutăm și atât, sunt o grămadă de firme sute mii unde se respectă șoferul indiferent de naționalitate dacă le vorbești limba ești plătit ca ei! Învăță să ceri informații din prima cu privire la tot, nu le mai ridicați palate să nu mai cumpere 100 de camioane pe an să cumpere 50 dar să fie corecți cu șoferii, tebuie să înțeleagă toată lumea că un șofer lucrează cel mai mult, cu șoferul nu trebuie să te pui.
Nu mai acceptați contracte fictive, contractul trebuie făcut în țara respectivă nu în SK sau RO
Dacă muncești în NL DE B UK sau alte țări tu trebuie să ceri contractul țării respective ! nu muncim pentru italieni cu contract de românia sau slovacia ! cereți drepturile vezi ce sporuri ai de primit verifică contractul să nu fie fictiv negociază puternic , sunt firme ce te vor respecta, poate vei primi 2200€ dar poate vei avea condiții de lucru , eu lucrez la un patron din galați care are 5 camioane înscrise pe românia , are bază la Milano ajung la bază în fiecare weekend, am televizor, bucătărie, grill, dușuri, mașină de spălat , uscător, am gratuit motorină pentru mașină, am drumul către casă și înapoi la muncă decontat , am un nume în firmă, programul meu se respectă! ca om sunt respectat plus că după fiecare lună salariul meu este fix 2200€ indiferent de zilele lucrate de multe ori am primit bani în plus 100€ sau chiar 150€ când a fost foarte mulțumit de mine , nu lucrez noaptea sau dacă lucrez o fac dar nu mai mult de o zi pe săptămână, deci dragii mei eu vin cu plăcere la muncă știu că sunt respectat lucrez 3 luni o lună stau acasă lucrez 6 săptămâni 2 săptămâni stau acasă iau salariul cât stau acasă ! am contract nedeterminat pe românia am stabilit cu el din prima totul nu am probleme, ne respectăm reciproc !

NU MAI VISAȚI LA 2500€ SAU 3000€ CĂ NU EXISTĂ AȘA CEVA SUNT DOAR VORBE DE PARCARE! NU VEI LUCRA CA ȘOFER PE CAMION PE BANII ĂȘTIA, VEI FI DOAR SĂGEATĂ ȘI ATÂT.

LUCREAZĂ PE 2200€ LINIȘTIT DECÂT PE 2500€ FUGĂRIT, ILEGAL, TERORIZAT, SILIT, ABUZAT, MAI PE SCURT NU FI SCLAVUL SLAVILOR PENTRU 300€ ÎN PLUS ÎȚI DISTRUGI NEURONII ȘI FAMILIA ! NU SE MERITĂ

Sper că am fost de folos și sper că unii dintre voi să faceți la fel ca mine , toți am luat țeapă, toți ne arătăm inteligența pe facebook cu diferite chestii gen: am salariul de 3000€ frate sau diferite laude misogine, dar puțini sunt cei ce le pasă de colegii de pe comunitate

SPUNEȚI STOP SCLAVAGISMULUI NU MAI LUCRAȚI LA FASCIȘTI! MAI BINE 2200€ UȘORI DECÂT 3000€ CHINUIȚI

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Motivatie, idealuri si conceptii fundamentale de viata!

Piramida nevoilor umane – de Abraham Maslow Succesul se invata! – capitolul unsprezece Motivatie, idealuri si conceptii fundamentale de viata! MOTTO: “ O motivatie corecta este mai puternica decat forta! “ I.    Oamenii sunt fiinte deosebit de complexe, imposibil de redus la formule astrologice, gematrice sau de alt fel. Daca-i studiem, nu se poate sa nu ne mire marea varietate de raspunsuri ale acestora la diversi stimuli materiali sau spirituali. De exemplu, o fata frumoasa care trece pe strada determina un baiat sa intoarca capul dupa ea. De ce? In acelasi timp, un altul trece pe langa ea total nepasator. De ce? Si un alt exemplu.Un om ofera o suma de bani la doi adolescenti, sa-i taie o gramada de lemne. Unul ridica din umeri si pleaca. Celalalt executa incantat sarcina. De ce aceasta deosebire? Motivatia ne raspunde la astfel de intrebari, fapt pentru care a intrat in limbajul uzual, sub diferite forme: Ce motiv a avut sa faca cutare lucru? De ce nu

Italia: salariile neplătite și modalitățile de recuperare a banilor datorați de către angajator

Am văzut și auzit cu toții, din păcate, de când suntem în Italia, multe cazuri de neplată a salariului. Ceea ce nu am văzut, sau, nu ni s-a adus la cunoștință multora dintre noi, este modalitatea de a recupera salariile neplătite și pașii de urmat în aceste cazuri, mulți renunțând sau pierzând chiar și mii de euro, neștiind ce se poate face sau fiind foarte pesimiști în această privință. ATENȚIE: Dacă nu se ia nici o măsură pentru a recupera salariile datorate de angajator în timp de 5 ani, datoria se prescrie, angajatul sau fostul angajat nemaiavând dreptul sau posibilitatea de a recupera banii. În primul rând, în caz de întârziere a plății salariului,  angajatul trebuie să refuze semnarea oricărui document sau ”busta paga”  care ar putea confirma plata salariului neprimit de la angajator. În alternativă, pentru a obține o probă validă că salariul nu a fost plătit, e de ajuns să scrieți pe ”busta paga” următoarele cuvinte:  ”per ricevuta e presa visione”  și să vă puneți semnătu