Treceți la conținutul principal

Dacă Romania nu cumpara Elicoptere de la Airbus, linia de asamblare de la Ghimbav va fi închisă !!

La Tribune: Dacă România nu cumpără elicoptere de la Airbus, linia de asamblare de la Braşov va fi închisă şi mutată în altă ţară

economica.net

Publicaţia franceză La Tribune profită de vizita ministrului român al Apărării, Mihai Fifor, în Franţa, pentru a aminti promisiunile făcute de români constructorului francez de aeronave Airbus. La Tribune citează şi surse din companie, care ameninţă cu închiderea liniei de asamblare de la Ghimbav şi mutarea acesteia în altă ţară, dacă promisiunile făcute nu sunt onorate.

Publicaţia franceză La Tribune se întreabă, într-un articol, dacă vizita ministrului român al Apărării, Mihai Fifor, în Franţa, va permite clarificarea intenţiilor României în ceea ce priveşte cumpărarea de elicoptere.
După Polonia, Airbus Helicopters are o problemă serioasă în România, susţine La Tribune. De doi ani, Bucureştiul face promisiuni către Airbus, în timp ce lucrează, în mod deschis, cu americanii de la Bell. Un aer de déjà vu precum în Polonia cu Sikorsky, spune sursa citată.
În mod clar, apărarea Europei nu este o îngrijorare foarte mare pentru multe dintre statele membre ale Uniunii Europene (Polonia, Suedia, România, Olanda, Danemarca, Norvegia), şi La Tribune atrage atenţia că asta în pofida faptului că România, care are o colaborare de 50 de ani cu Airbus, va prelua preşedinţia Consiliului Uniunii Europene în ianuarie.
Vizita ministrului român al Apărării în Franţa, un semnal în această direcţie?
Vizita în Franţa a ministrului Apărării, Mihai Fifor (luni în Paris şi marţi în Marignane, unde se află sediul central al Airbus Helicopters), care se va întâlni cu omologul său francez, Florence Parly, va clarifica, poate, neînţelegerile dintre Bucureşti şi Airbus Helicopters. În pofida promisiunilor făcute preşedintelui francez, Emmanuel Macron, în august 2017, când a vizitat România, nu s-a întâmplat nimic pentru producătorul european de elicoptere.
Şi aceasta, cu un motiv bun, consideră La Tribune. Bucureştiul a stabilit relaţii apropiate cu Bell, care vrea să vândă României 45 de elicoptere de atac (24 AH-1Z Viper) - care în trecut nu reprezentau o prioritate pentru România - şi transport tactic (21 UH-1Y Venom). Aceste aeronave ar fi asamblate de IAR, partenerul strategic al Airbus Helicopters. Cele două grupuri au creat, în 2000, Airbus Helicopters Romania, din care IAR deţine 49%.
Românii au vizitat şi Statele Unite, care au două baze în România, în martie. Au mers, specific, la sediul Bell în Fort Worth, Texas, apoi la fabrica producătorului american în Amarillo, şi, în sfârşit, la Pendleton Camp, pentru a discuta cu soldaţii despre Viper.
Airbus Helicopters este gata să îşi închidă fabrica
Noul şef al Airbus Helicopters, Bruno Even, care tocmai analizează compania şi prezenţa ei internaţională, caută să obţină o poziţie fermă din partea românilor, notează La Tribune. Într-adevăr, datele sunt clare pentru producător: fie Bucureştiul cumpără elicoptere de la producătorul franco-german, fie linia de asamblare pentru elicopterul de transport H215 din Ghimbav, inaugurată în august 2016 în prezenţa lui Macron, va fi închisă şi transferată în altă ţară.
Cu această linie de asamblare, România ar fi intrat în cercul mic al ţărilor care cunosc şi pot efectua asamblarea unui elicopter (Franţa, Statele Unite, Rusia, China, Italia, India, Marea Britanie), atrage atenţia La Tribune.
"Sunt gata să sacrifice 50 de ani de cooperare. Este o dezamăgire uriaşă", susţine La Tribune că spun surse din interiorul companiei, care a format, deja, 50 de muncitori români la Marignane.
Airbus Helicopters ar păstra, indiferent de rezultat, fabrica sa de mentenanţă din Ghimbav, care a modernizat, recent, 23 de elicoptere Puma ale RAF (Royal Air Force - Forţele Regale Aeriene britanice).
"Răbdarea noastră are limite. Avem nevoie de o comandă directă de cel puţin 16 H215M de la armata română pentru a putea da drumul liniei de asamblare, dar românii nu par să mai fie interesaţi", spune o sursă din interiorul companiei, citată de La Tribune. Producătorul a vândut, sub licenţă, în anii '70, circa 60 de elicoptere Puma în România. Chiar şi astăzi, între 30 şi 40 dintre acele elicoptere sunt operate, chiar dacă mai au puţin şi îşi dau duhul, spune publicaţia franceză.
Aflată în Ghimbav, lângă Braşov, la 180 de kilometri de Bucureşti, această linie de asamblare a fost proiectată pentru o capacitate de producţie de 15 aeronave pe an. Airbus Helicopters s-a angajat să producă aparatele în România şi apoi să le vândă la export. Având deja comenzi pe pieţele internaţionale, producătorul ar fi avut o încărcare a liniei de doi ani, cu 5-6 pentru România şi 9 pentru piaţa externă.
"Cu ei sau fără ei, vom avea comenzi pentru export", susţine sursa citată.
Obiectiv: concurenţă cu Rusia
Atunci când Airbus Helicopters şi-a inaugurat fabrica din România, o ţară cu un cost bun cu forţa de muncă, managementul a spus că primele aparate trebuie să iasă de pe linie în 2018, "cu condiţia să avem o comandă semnificativă repede". Această fabrică era, în trecut, un centru de mentenanţă, reparaţii şi întreţinere, dotat cu mână de lucru calificată, competitivă şi de bună calitate. Fabrica intenţionează să angajeze peste 300 de persoane care să fabrice 15 H215 pe an, până la începutul anului 2020. 
În 2015, Airbus Helicopters, care a semnat un acord de protocol cu România în 2014, a decis să instaleze în România linia de asamblare pentru Puma C1e (devenit H215). Această nouă versiune de Super Puma oferă o configurare standardizată în vederea reducerii timpilor de livrare şi costurilor de exploatare şi mentenanţă. A fost, deja, vândut în Africa de Sud, Albania sau Bolivia.
Asamblat la Braşov, acest aparat, propulsat de un motor Makila 1A, ar fi trebuit să permită Airbus Helicopters să concureze mai bine cu elicopterele ruseşti ale Mil, Mi-8 şi Mi-17, ale căror flote civile şi militare sunt învechite.
Flotele care ar trebui modernizate în anii care urmează sunt cele din Europa de Est (aproape 600 de aparate), America latină (400) şi anumite ţări asiatice (circa 100). Piaţa este evaluată de Airbus Helicopters la 2,7 miliarde de euro pe an, conform sindicatelor.
România priveşte spre Statele Unite
România, ţară membră NATO, care s-a angajat să dedice, anual, 2% din PIB pentru apărare, de acum până în 2026, a întocmit o listă de achiziţii de echipamente militare pentru un total de circa 9,8 miliarde de euro. Ele vor fi furnizate, în principal, de Statele Unite.
Bucureştiul, care a comandat, deja, F-16 şi C-130, a anunţat că va cumpăra şi sisteme americane de apărare antirachetă Patriot, pentru aproape 4 miliarde de dolari. În acelaşi timp, România este interesată şi de cumpărarea a 54 de sisteme HIMARS (High Mobility Artillery Rocket Systems), un lansator de rachete multiple, aşezat pe un camion. O comandă a fost evaluată la 1,25 miliarde de dolari, cu tot cu muniţie, susţine La Tribune.
Ministrul Fifor vizitează Franţa

Ministrul Apărării Naţionale, Mihai Fifor, va efectua începând de luni o vizită oficială în Republica Franceză, la invitaţia omologului său, Florence Parly, pe agenda discuţiilor dintre cei doi oficiali aflându-se aspecte privind situaţia de securitate din regiunea Mării Negre şi perspectivele de dezvoltare a relaţiilor bilaterale în domeniul apărării, inclusiv pe palierul tehnico-militar, informează MApN, citat de Agerpres.
De asemenea, potrivit ministerului, va fi abordată aprofundarea colaborării între statele europene pe linia apărării.
''În context NATO, agenda de discuţii va face referire la demersurile aliate în vederea asigurării stabilităţii şi securităţii în regiunea Mării Negre şi menţinerea acestui subiect pe agenda viitorului Summit din luna iulie, cu evidenţierea importanţei continuării prezenţei militare franceze la exerciţii aliate desfăşurate pe teritoriul naţional. În cadrul vizitei ministrului apărării este inclusă şi o întrevedere cu consilierul diplomatic al preşedintelui Emmanuel Macron, Philippe Etienne, fost ambasador al Republicii Franceze în România. De asemenea, sunt incluse şi vizite la companiile MBDA şi Airbus Helicopter'', precizează MApN.
Vizita ministrului Fifor în Franţa are loc în perioada 28 - 30 mai. El va fi însoţit de secretarul de stat pentru politica de apărare, planificare şi relaţii internaţionale, Mircea Duşa, şi secretarul de stat pentru armamente, Andrei Ignat.

Postări populare de pe acest blog

Vrei sa lucrezi pentru Masaroli? Citește mai întâi sa te angajezi și apoi mai gândește-te!

Fostul Eurotrasporti actualul Mesaroli. După o perioadă lungă în care am lucrat la o altă firmă italiană pe 2100€ lejer ma mâncat ca pe maimuță să merg la 2700€ pe lună ,am primit o recomandare de la un coleg să mă angajez la Mesaroli că se plătește mai bine și camioanele sunt bune din punct de vedere tehnic și igienic, într-adevăr nimic de reproșat! Am discutat la telefon cu Zjeliko salariul și perioada de lucru , am întrebat dacă se lucrează la program, dacă sunt probleme cu plățile pentru parcări având în vedere că se lucrează 90% pe Anglia, a răspuns pozitiv la toate întrebările mele, am plecat plecat liniștit se acasă către Verona bineînțeles drumul plătit de mine că la angajare nu decontează. Prima zi la firmă am fost testat de un angajat ce se ocupă de parcul de camioane pe nume Dusan. Am condus pe străzile din Trevenzuolo, am băgat la rampă, am cuplat/decupat , am învățat cum se lucrează cu FlottaWeb-ul, am arătat de ce sunt în stare , mi-a explicat să merg cât mai eco

Motivatie, idealuri si conceptii fundamentale de viata!

Piramida nevoilor umane – de Abraham Maslow Succesul se invata! – capitolul unsprezece Motivatie, idealuri si conceptii fundamentale de viata! MOTTO: “ O motivatie corecta este mai puternica decat forta! “ I.    Oamenii sunt fiinte deosebit de complexe, imposibil de redus la formule astrologice, gematrice sau de alt fel. Daca-i studiem, nu se poate sa nu ne mire marea varietate de raspunsuri ale acestora la diversi stimuli materiali sau spirituali. De exemplu, o fata frumoasa care trece pe strada determina un baiat sa intoarca capul dupa ea. De ce? In acelasi timp, un altul trece pe langa ea total nepasator. De ce? Si un alt exemplu.Un om ofera o suma de bani la doi adolescenti, sa-i taie o gramada de lemne. Unul ridica din umeri si pleaca. Celalalt executa incantat sarcina. De ce aceasta deosebire? Motivatia ne raspunde la astfel de intrebari, fapt pentru care a intrat in limbajul uzual, sub diferite forme: Ce motiv a avut sa faca cutare lucru? De ce nu

Italia: salariile neplătite și modalitățile de recuperare a banilor datorați de către angajator

Am văzut și auzit cu toții, din păcate, de când suntem în Italia, multe cazuri de neplată a salariului. Ceea ce nu am văzut, sau, nu ni s-a adus la cunoștință multora dintre noi, este modalitatea de a recupera salariile neplătite și pașii de urmat în aceste cazuri, mulți renunțând sau pierzând chiar și mii de euro, neștiind ce se poate face sau fiind foarte pesimiști în această privință. ATENȚIE: Dacă nu se ia nici o măsură pentru a recupera salariile datorate de angajator în timp de 5 ani, datoria se prescrie, angajatul sau fostul angajat nemaiavând dreptul sau posibilitatea de a recupera banii. În primul rând, în caz de întârziere a plății salariului,  angajatul trebuie să refuze semnarea oricărui document sau ”busta paga”  care ar putea confirma plata salariului neprimit de la angajator. În alternativă, pentru a obține o probă validă că salariul nu a fost plătit, e de ajuns să scrieți pe ”busta paga” următoarele cuvinte:  ”per ricevuta e presa visione”  și să vă puneți semnătu