Treceți la conținutul principal

De ce nu avem drumuri şi autostrăzi livrate la timp?


Bătaie de joc pe şantierele din România. Firmele de construcţii care câştigă licitaţiile privind construcţia de drumuri în România nu dispun de personal şi utilaje suficiente pe măsura contractelor. Ba mai mult, aceste firme lucrează, în acelaşi timp, pe mai multe şantiere, aflăm dintr-un raport al Corpului de Control al primului-ministru. Astfel, nu ar trebui să ne mai mire că termele de livrare anunţate sunt, de cele mai multe ori, întârziate.
De ce nu avem drumuri şi autostrăzi livrate la timp?Verificările Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) au urmărit identificarea cauzelor care au dus la întârzieri în execuţia lucrărilor de infrastructură rutieră aflate în derulare, în perioada 1 ianuarie 2007 - 31 august 2012.
Pe hârtie, totul era ca la carte. Realitatea din teren era însă alta. Firmele controlate nu aveau personal suficient şi utilaje pe măsura lucrărilor angajate. Astfel, au apărut o serie de întârzieri la:
  • Reabilitarea DN 6 Alexandria- Craiova (lotul 1 în valoare de 140,6 milioane lei fără TVA încheiat cu firma Shapir Structures, cu lucrări care trebuie finalizate în mai 2013 şi executate în proporţie de 17% în iunie acest an)
  • Reabilitarea DN 6 Alexandria – Craiova (lotul 2 de 136,5 milioane lei fără TVA, contract încheiat cu asocierea Romstrade, Ezentis Infrastructuras şi Euroconstruct Trading 98, termen de finalizare în mai 2013 şi executate la 13% în iunie acest an)
  • Construcţia variantei de ocolire a municipiului Caracal (contract de 44,4 milioane lei fără TVA încheiat cu Romstrade, termen de finalizare în mai 2013 şi executat la 5% în februarie acest an)
  • Reabilitarea DN 76 (contract de 170,8 milioane lei fără TVA cu Construct Mod, termen finalizare octombrie 2013 şi executat la 8% în mai acest an).
Toate aceste contracte, încheiate în perioada 2009-2011, sunt finanţate şi de către Comisia Europeană prin programul POS Transporturi.
O altă problemă, care a ieşit la iveală în perioada controalelor, este aceea că firmele de construcţii folosesc aceleaşi utilaje şi acelaşi personal în cadrul mai multor contracte, executate în acelaşi timp.
Raportul a fost transmis Ministerului Transporturilor şi CNADNR, pentru a dispune măsurile necesare faţă de cele constatate.
În urmă cu aproximativ două săptămâni, Comisia Europeană a transmis autorităţilor române că a decis să presuspende o parte din banii care vizau trei programe cofinanţate prin fondurile structurale ale UE, respectiv Transport, Regional şi Creşterea competitivităţii economice, România având la dispoziţie două luni pentru remedierea deficienţelor.
Ministrul Afacerilor Europene, a declarat că nivelul corecţiilor financiare propuse de Comisia Europeană pentru programul Transport depăşeşte 350 milioane euro, fiind vorba de proiectele derulate de CFR SA şi Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale.

Postări populare de pe acest blog

Vrei sa lucrezi pentru Masaroli? Citește mai întâi sa te angajezi și apoi mai gândește-te!

Fostul Eurotrasporti actualul Mesaroli. După o perioadă lungă în care am lucrat la o altă firmă italiană pe 2100€ lejer ma mâncat ca pe maimuță să merg la 2700€ pe lună ,am primit o recomandare de la un coleg să mă angajez la Mesaroli că se plătește mai bine și camioanele sunt bune din punct de vedere tehnic și igienic, într-adevăr nimic de reproșat! Am discutat la telefon cu Zjeliko salariul și perioada de lucru , am întrebat dacă se lucrează la program, dacă sunt probleme cu plățile pentru parcări având în vedere că se lucrează 90% pe Anglia, a răspuns pozitiv la toate întrebările mele, am plecat plecat liniștit se acasă către Verona bineînțeles drumul plătit de mine că la angajare nu decontează. Prima zi la firmă am fost testat de un angajat ce se ocupă de parcul de camioane pe nume Dusan. Am condus pe străzile din Trevenzuolo, am băgat la rampă, am cuplat/decupat , am învățat cum se lucrează cu FlottaWeb-ul, am arătat de ce sunt în stare , mi-a explicat să merg cât mai eco

Motivatie, idealuri si conceptii fundamentale de viata!

Piramida nevoilor umane – de Abraham Maslow Succesul se invata! – capitolul unsprezece Motivatie, idealuri si conceptii fundamentale de viata! MOTTO: “ O motivatie corecta este mai puternica decat forta! “ I.    Oamenii sunt fiinte deosebit de complexe, imposibil de redus la formule astrologice, gematrice sau de alt fel. Daca-i studiem, nu se poate sa nu ne mire marea varietate de raspunsuri ale acestora la diversi stimuli materiali sau spirituali. De exemplu, o fata frumoasa care trece pe strada determina un baiat sa intoarca capul dupa ea. De ce? In acelasi timp, un altul trece pe langa ea total nepasator. De ce? Si un alt exemplu.Un om ofera o suma de bani la doi adolescenti, sa-i taie o gramada de lemne. Unul ridica din umeri si pleaca. Celalalt executa incantat sarcina. De ce aceasta deosebire? Motivatia ne raspunde la astfel de intrebari, fapt pentru care a intrat in limbajul uzual, sub diferite forme: Ce motiv a avut sa faca cutare lucru? De ce nu

Italia: salariile neplătite și modalitățile de recuperare a banilor datorați de către angajator

Am văzut și auzit cu toții, din păcate, de când suntem în Italia, multe cazuri de neplată a salariului. Ceea ce nu am văzut, sau, nu ni s-a adus la cunoștință multora dintre noi, este modalitatea de a recupera salariile neplătite și pașii de urmat în aceste cazuri, mulți renunțând sau pierzând chiar și mii de euro, neștiind ce se poate face sau fiind foarte pesimiști în această privință. ATENȚIE: Dacă nu se ia nici o măsură pentru a recupera salariile datorate de angajator în timp de 5 ani, datoria se prescrie, angajatul sau fostul angajat nemaiavând dreptul sau posibilitatea de a recupera banii. În primul rând, în caz de întârziere a plății salariului,  angajatul trebuie să refuze semnarea oricărui document sau ”busta paga”  care ar putea confirma plata salariului neprimit de la angajator. În alternativă, pentru a obține o probă validă că salariul nu a fost plătit, e de ajuns să scrieți pe ”busta paga” următoarele cuvinte:  ”per ricevuta e presa visione”  și să vă puneți semnătu