Se intampla foarte des sa ramanem cu marfa pe stoc prea scumpa fata de scaderile preturilor din acest domeniu si este nevoie sa vindem in pierdere, doar pentru a recupera o parte din banii investiti, ca sa nu fim in situatia sa ii pierdem pe toti altfel.
Ne costa chiria spatiilor in care ne desfasuram activitatea, salariile angajatelor, plus evident utilitatile consumate zilnic. Ne costa afisarea stradala a materialelor publicitare de orice fel: casete luminoase sau nu, people stopper-ele, chiar si simple bannere de hartie expuse, costa productia materialelor publicitare in sine plus faptul ca o mare parte nu sunt folosite si trebuie inlocuite sau aruncate.
Costa faptul ca trebuie sa vii cu promotii sub pretul altor magazine, ca sa poti atrage, asta ducand in final la diminuarea drastica a castigurilor, ajungand pana la a vinde fara adaos sau in pierdere.
Si ma gandeam ca exista meserii care nu au atata stres.
Si chiar atunci mi-a cazut fisa: pai cea mai facila meserie din lume este chiar meseria de agent imobiliar! De ce? Iata cateva motive:
- Nu lucrezi cu stocuri: din care stiu eu nu exista o alta meserie in afara de cea a brokerilor (de orice fel, dar in special cei imobiliari) care sa nu fie nevoita sa-si procure macar un mic stoc. Pana si dealerii de masini trebuie sa aiba cate un model din fiecare, ca sa il poata prezenta, nu?
- Nu esti obligat sa platesti chirie: poti lucra foarte bine de acasa, sau impartind biroul cu un coleg. Sau iti poti lua un birou cu costuri minime, oriunde in oras, deoarece nu ai nevoie expresa de vad comercial, asa cum am eu la magazinele de telefoane celulare. Aduci tu clientii la tine de regula, nu?
- Nu stai cu grija incasarii facturilor la termen, pentru marfa vanduta clientilor dar inca neplatita. Trebuie doar sa ai grija sa iti faci un contract pentru comision.
- Gandind la minimul posibil, nu ai nevoie decat de o cartela telefonica, cateva anunturi si un pic de benzina. Trebuie sa ai pe ce sa fii sunat pentru anunturile publicate si cativa litri de combustibil ca sa ajungi la adresa cu clientul, asta daca nu cumva dai anunturi din zona ta, caz in care scapi si de aceasta cheltuiala.
- Nu esti concurat in mod direct la pret de catre alti furnizori: pentru ca o proprietate nu are un pret diferit pentru tine si un pret preferential pentru un alt agent imobiliar. O proprietate imobiliara are un pret si acela este pentru toata lumea: singurele mici diferente le va face negocierea de final, cu clientul cumparator interesat.
- Nu ai nevoie de licente, diplome sau autorizatii. Magazinele noastre sunt mereu verificate ca sa corespunda cerintelor operatorilor, iar personalul din magazin (chiar daca este vorba de o simpla vanzatoare) trebuie sa fie pregatit periodic. Pe agenti nu ii verifica nimeni.
- Nu ai nevoie de materiale de promovare, decat daca vrei sa lucrezi la un nivel inalt in imobiliare. Altfel te poti multumi cu listare de anunturi in o multime de site-uri gratuite.
- Poti decide flexibil ce vinzi. Chiar daca astazi publici niste anunturi pentru o anumita gama de imobile, iar maine te decizi sa schimbi toate anunturile, nu se supara nimeni si nu ai pierdut nimic. Foarte rapid te poti reorienta pentru a acoperi o nisa de piata.
- Nu esti obligat sa angajezi personal. Astfel nu ai salarii de achitat la sfarsitul lunii si stresul si presiunea sunt mult mai mici decat intr-o afacere clasica.
- Nu esti obligat sa ai un site propriu. Vei constata ca poti lista anunturi pe diverse site-uri imobiliare, iar TopEstate iti face chiar o pagina proprie, unica si doar a ta, pe care sa o poti pune pe cartea de vizita, adica un fel de site al tau. Asa ca ai scapat de costurile gazduirii web ca sa nu mai spunem de cele ale crearii propriului site.
- Ai printre cele mai mari adaosuri posibile din piata economica: nu neaparat ca procent, cat ca sume. Daca de la o vanzare de apartament de 50,000 de euro castigi 1,000 de euro, suma aceasta se face de catre un magazin intr-o luna de munca, cu toate costurile mentionate mai sus.
- Si ultimul, dar cel mai important dintre toate: lucrezi cu marfa clientului, fara ca macar sa suporti costuri de consignatie! Marfa (ofertele imobiliare) stau “depozitate la clienti acasa” pana cand le iei tu de pe raft, le prezinti unor cumparatori iar ei se decid sa le cumpere. Iar tu doar aplici un comision la acestea, pe care trebuie sa ai grija sa il incasezi.