În momentul în care au plătit ultima rată, clienţii bancari
sunt tentaţi să creadă că au încheiat toate întâlnirile cu banca.
Totuşi, chiar şi cu întreaga sumă achitată, clientul poate ajunge în
Biroul de Credite. Potrivit legislaţiei, nu este suficient să plăteşti
toate ratele, trebuie să ai acte care dovedesc acest lucru. Altfel,
banca te poate încărca în continuare cu comisionul de întreţinere al contului.
„Această adeverinţă se oferă gratuit şi nu ar trebui să fie necesară o perioadă de timp de emitere, ea fiind emisă aproape automat”, arată specialiştii Conso.ro.
Mai exact, legislaţia prevede:
La încetarea contractului de credit, creditorul oferă consumatorului gratuit, din oficiu, un document care fie atestă faptul că au fost stinse toate obligaţiile dintre părţi decurgând din contractul respectiv, fie indică obligaţiile contractuale neîndeplinite. Totodată, se închid şi conturile creditului, fără a fi necesară depunerea unei alte cereri de către consumator şi fără plata unor costuri suplimentare, cu excepţia următoarelor situaţii:
a) contul curent a fost deschis anterior contractării creditului, în vederea derulării altor operaţiuni
b) la data încetării contractului de credit, contul curent este utilizat pentru alte servicii contractate de către consumator
c) conturile sunt poprite sau indisponibilizate, conform prevederilor legale, pentru îndeplinirea de către consumator a unor obligaţii asumate faţă de creditorul însuşi sau faţă de terţi
Totuşi, sunt cazuri în care clienţii sau bancherii omit această etapă, iar situaţia se poate complica. Singura modalitate prin care lucrurile pot fi îndreptate este o sesizare către Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor din judeţul în care vă aflaţi.
IMOPEDIA.ro